
Събития |
| ||||
13:00-13:05 |
Откриване |
Доц. д-р Светла Колева (Председател на БСА) | ||
Водещ: Проф. Пепка Бояджиева |
||||
13:10-13:25 | Обучената гражданска некомпетентност. Резултати от анализ на съдържанието на учебници |
Проф. Георги Димитров (Катедра „Европеистика”, СУ) | ||
13:25-13:40 | Гражданското образование в българското училище: резултати и изводи |
Д-р Светла Петрова (ЦКОКО) | ||
13:40-13:55 | Съвременното образование: път към модернизация или обратно към феодализъм |
Проф. Михаил Мирчев (УНСС, АССА-М) | ||
13:55-14:10 | Място на гражданското образование в учебната програма |
Христо Панчугов (МСДС, НБУ) | ||
14:10-14:40 | Обща дискусия |
|||
14:40-15.00 | Кафе-пауза |
|||
15:00-15:15 | Гледната точка на учителите – какво гражданско образование ни е нужно? |
Докторант Деян Петров (Катедра „Социология”, СУ) | ||
15:15-15:30 | Как да оценяваме гражданското образование? |
Цветан Цветански (Център за образователна инициатива) | ||
15:30-15:45 | Три „дилеми” пред гражданското образование в България |
Евелина Варджийска (Катедра „Философия”, ПУ) | ||
15:45-16:00 | Необходимост от преосмисляне на модела |
Лилия Желязкова (Асоциация на учителите по философия) | ||
16:00-16:15 | Наблюдение върху гражданското образование в училище |
Докторант Ивайло Иванов (ИИОЗ-БАН) | ||
16:15-16:45 | Обща дискусия |
|||
16:45-16.55 | Пауза |
|||
16:55-17:10 | Възможности за интегриране на овладяването на граждански компетентности в обучението по български език и литература |
Доц. д.п.н. Адриана Дамянова (Катедра по методика, СУ) | ||
17:10-17:25 | Училищни и извънучилищни фактори, които де/формират гражданското образование и гражданските активности на българските ученици (8 клас) |
Гл. ас. д-р Елена Стойкова (Катедра „Социология”, СУ) | ||
17:25-17:40 | Гражданското образование не е образователна дисциплина |
Доц. д-р Лиляна Деянова (Катедра „Социология”, СУ) | ||
17:40-18:10 | Обща дискусия |
|||
18:10-18:15 | Заключителни думи и закриване:
За нови политики за гражданско образование |
Проф. Пепка Бояджиева | ||
Организаторите очакват участниците да изразят становище
по някои от следващите въпроси: Какво е мястото на гражданското образование в учебната програма – отделен предмет и/или образование, основано на базата на междупредметни връзки. Какви са съдържателните му приоритети? Кога гражданското образование да бъде включено в учебната програма? Какво се очаква от гражданското образование – гражданска активност, знания, компетентности, проектна култура? Как да се оценява гражданското образование? Каква е ролята на различните институции по отношение на гражданското образование? |